دلایل همسرگریزی چیست؟

همه ما قطعا افرادی را می شناسیم که از همه و حتی از همسر و خانواده خود به بهانه های مختلف دوری می کنند و سعی می کنند زندگی خود را در هر محیطی غیر از مکانی که همسر خود وجود دارد، بگذارنند. این گونه افراد ترجیح می دهند اکثر اوقات خود را در محل کار، در کنار دوستان و مشغول تفریحات مختلف باشند و همواره سعی می کنند وقت کمتری را در کنار همسر یا فرزندان خود باشند که معمولا این دسته از افراد در برابر اعتراض همسر خود نسبت به این موضوع، سکوت کرده و پاسخ قانع کننده ای نمی دهند. شاید برایتان جالب باشد، به ظاهر در زندگی این گونه انسان ها، مشکل و مسئله خاصی وجود ندارد و بدون دلیل مشخصی سعی می کنند در محیط خانه خود نباشند. امروزه، همسر گریزی یکی از دلایل اصلی نارضایتی زناشویی مطرح می شود که به راحتی به کانون گرم خانواده لطمه وارد می کند.

دلایل همسر گریزی

چاره همسرگریزی چیست؟

زوج درمانی

فاصله گرفتن زوجین از یکدیگر و قدرنشناختن عشق و محبت بین دو طرف، کم کم می تواند موجب طلاق عاطفی شود و تا جایی پیش رود که طرفین حتی نسبت به یکدیگر حس تنفر پیدا کنند. یکی از بهترین راه های حل این مشکل، مراجعه به روانشناس زوج درمانگر است؛ گرچه این فرایند قطعا زمانبر خواهد بود و نیاز به صرف انرژی می باشد منتهی باید بدانید روانشناس شما، در ابتدا، قابلیت ها و ویژگی ها طرفین را شناسایی کرده، نیاز ها و انتظارات را کامل مشخص کرده و سپس بهترین راهکارها را برای تغییر مثبت آنها ارائه می دهد. پس به شما پیشنهاد می کنیم، فرصت استفاده از چند جلسه زوج درمانی و دیدن تاثیر بسزای آن را از دست ندهید.

تغییر بینش خود

دیده شده در برخی از زوجین با تغییر در دیدگاه ها، نتایج خوبی حاصل شده. مثلا اگر همسر شما زمان زیادی را صرف کار کردن در بیرون از منزل می کند، با خود اینطور فکر نکنید که تمایلی به گذراندن زمان در کنار شما ندارد بلکه با خود تکرار کنید او برای بهتر کردن شرایط اقتصادی و فراهم کردن رفاه شما، بیشتر کار می کند.

هفته ای یک تا دوبار رابطه جنسی داشته باشید

شاید این مورد بیش از حد رمانتیک به نظر برسد، اما این حقیقت قابل کتمان نیست که رابطه جنسی موجب ایجاد وابستگی بیشتری شده و کشش عاطفی زوجین به یکدیگر افزایش می دهد.

تسلیم نشدن را تمرین کنید

معمولا افرادی (معمولا خانم ها) که قربانی این مسئله می شوند، بار ها و بارها مسیرهای مختلفی را طی می کنند و انتظار نتیجه ای مطلوب را می کشند که صبر و حوصله زیادی را می طلبد. راز موفقیت در این مسئله این است که پس از شکست و نرسیدن به نتیجه دلخواه سریعا ناامید نشده و سعی کنید از افراد متخصص این زمینه کمک بگیرید.

اعتیاد به کار یا همسر گریزی؟ مسئله این است…

همواره افرادی در جامعه وجود داشته و دارند که بیش از حد به کار خود وابسته اند و از انجام دادن آن لذت می برند، به اصطلاح میشود گفت معتاد شغل خود هستند؛ پس ما نباید این افراد را همسرگریز تلقی کنیم؛ هر چند این گونه از افراد هم مدت زمان زیادی را در محل کار خود می مانند اما دلیل اصلی این مسئله برای آنها، لذت بردن از کار است چرا که به وابستگی روانی مبتلا شده اند.

همسرگریز ها برخلاف معتادان به کار، لزوما از کار کردن حس خوب دریافت نمی کنند و چه بسا تنها دلیل آنها برای ماندن در محیط بیرون از خانه، دوری از همسر و فرزندان می باشد.

ریشه همسرگریزی

سوالی که پیش می آید این است که اصلا چرا برخی، اصطلاحا همسر گریز می شوند؟

گاهی اوقات دختر یا پسری طی اتفاقی احساس عشق شدید نسبت به شخصی پیدا میکند که ممکن است این حس عشق، صرفا یک تصور غلط باشد. این افراد در صورت ادامه رابطه و ختم به ازدواج، پس از مدتی متوجه می شوند که هیچ حسی به زوج خود ندارند و تناسب خاصی میان یکدیگر نمی یابند، صحبت یکدیگر را متوجه نمی شوند، دائما دچار کشمکش هستند، هیچ لذتی از وجود یکدیگر نمی برند و به تدریج از یکدیگر فاصله می گیرند. این افراد برای جایگزینی لذتی که از همسر خود ناخواسته نمی توانند دریافت کنند، از تفریحات دیگر استفاده می کنند، مثلا با دوستان خود کافی شاپ رفته یا تایم بیشتری را با همکاران خود به گپ و گفت می پردازند، در نتیجه تمامی این ها، افراد به سمت همسر گریزی پیش می روند. شاید برایتان عجیب باشد که زوج هایی با مشکلات حاد تر از همسرگریزی دست و پنجه نرم می کنند در حدی که دو نفر نمی توانند مسیر یک سفر چند ساعته را با هم طی کنند.

ریشه همسر گریزی

رابطه همسر گریزی و رابطه جنسی

مطابق با تحقیقات انجام شده، زوج هایی که در طول سال 9 بار یا کمتر رابطه جنسی برقرار می کنند، گرایش بیشتری نسبت به همسرگریزی پیدا می کنند و جزو این دسته از افراد قرار می گیرند؛ بنابراین همانطور که پیش تر اشاره کردیم، بین مسئله رابطه جنسی و معاشقانه زناشویی و معضل همسر گریزی رابطه مستقیم وجود دارد. البته همیشه باید به استثنائات توجه کافی نمود. مثلا ممکن است یک زوج عاشق هم باشند و برای یکدیگر جذابیت کافی داشته باشند، اما بخاطر شرایط نامناسب زندگی قادر به برقرار رابطه جنسی به دفعات کافی نباشند در حالی که برخی از زوجین هم دارای شرایط مناسب بوده ولی از لحاظ روحی روانی صد ها کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند.

دریافت نوبت:

جهت دریافت مشاوره فردی از متخصصین و مشاورین کلینیک پیروزی کافی‌ست با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

شماره تماس یپروزی: ۰۲۱۷۷۴۳۱۶۴۹
شماره تماس قیطریه: 02126456903

ساعات کار

روزهای هفته 8:00 – 17:00
پنج شنبه با هماهنگی
جمعه تعطیل

آخرین مطالب

بازدید روزانه 1

ثبت قرار ملاقات

شما می‌توانید از طریق این دکمه، جلسه مشاوره تنظیم نمایید…